In deze praktijkopdracht gaan de studenten aan de slag met digital marketing voor een opdrachtgever. De studenten stellen in 7 weken tijd een online strategie op aan de hand van een marktanalyse. Op basis van de strategie worden verschillende zaken verder uitgewerkt, zoals een gewenste customer journey, meerdere content-items, online campagnes en een verbeterplan (gebaseerd op verkregen inzichten uit webstatistieken).
Binnen het vraagstuk werken de studenten wekelijks met hun eigen groep aan verschillende deelopdrachten.
De student doorloopt tijdens het vraagstuk elke fase uit het online marketingproces. In de praktijk betekent dat de student een situationele analyse uitvoert en vervolgens een online strategie bepaalt. De gekozen strategie wordt dan op tactisch niveau uitgewerkt en verder aangescherpt.
We verwachten dat de opdrachtgever:
– studenten inloggegevens verstrekt om het dataverkeer op de site te analyseren
– beschikbaar zijn voor het verzorgen van een briefing en tussentijdse feedbackmomenten voor de studenten (goed bereikbaar)
– u wordt uitgenodigd voor de eindpresentatie op school en ontvangt het opgestelde adviesrapport